Єфімова О.А., вчитель української мови та літератури Високобайрацького навчально-виховного комплексу

Використання мультимедійних презентацій на уроках
Застосування комп’ютерних інформаційних технологій у навчанні – одна з найважливіших прогресивних тенденцій розвитку світового освітнього процесу. Інформаційна технологія навчання – це процес підготовки і передачі інформації учню, засобом здійснення якого є комп’ютерна техніка та програмні засоби.
Комп’ютерна технологія постійно вдосконалюється, стає більш доступнішою і гнучкою. У навчальний процес України все частіше впроваджуються мультимедійні засоби навчання, серед яких важливе місце посідають  мультимедійні презентації.
Найдоступнішим засобом для створення власних комп’ютерних навчальних продуктів є програма Power Point – майстер створення презентацій. Умілий вчитель може перетворити презентацію в захоплюючий спосіб залучення учнів до освітньої діяльності. До того ж презентація може стати своєрідним планом уроку, його логічною структурою, тобто може бути використана на будь-якому етапі уроку або на будь-якому уроці: вивчення нового матеріалу або закріплення, контроль знань або під час виконання домашнього завдання та ін. Презентація дає можливість вчителю проявити творчість, індивідуальність, креативність. У роботі вчителя вона забезпечує: інформаційну підтримку; ілюстрування; використання різноманітних вправ; економію часу і матеріальних засобів;  активізацію пізнавального інтересу учнів; розширення освітнього простору уроку. Застосування мультимедійних презентацій на уроках має важливе значення, свідченням чого є: інтенсифікація всіх рівнів навчально-виховного процесу; багатоаспектний розвиток школяра;  ефективність використання навчального часу; можливість забезпечення зворотного зв’язку з кожним учнем;  унаочнення запропонованого навчального матеріалу; оперативність одержуваної інформації; підсилення мотивації навчання шляхом активного діалогу учня з комп’ютером.
Використання презентацій є доцільним на будь-якому етапі вивчення теми і на будь-якому етапі уроку. В роботі з учнями під час уроку можна використовувати різноманітні інформаційно-комунікаційні засоби: електронні підручники та словники; окремі типи файлів (зображення, відео-, аудіо-, анімації) тощо. Кожен навчальний мультимедійний засіб має відповідати всім дидактичним вимогам, а саме науковості, систематичності, послідовності, доступності, зв’язку із практикою, наочності.
Використовуючи мультимедійні засоби на уроці, вчитель має можливість:
·                   Забезпечити індивідуальне та групове виконання завдань з української мови. Формувати уміння та навички учнів, використовуючи для цього інтерактивні моделі вправ та завдань або відео фрагменти їх виконання.
·                   Пропонувати учням навчальні завдання різних типів складності.
·                   Перевіряти шляхом тестування ступінь сформованості відповідних практичних умінь навичок учнів. 
·                   Урізноманітнити та збагатити методичний апарат виконання навчальних завдань.
До створення презентацій можна залучати і самих дітей, вони з великим задоволенням це роблять. Учень, який працює над презентацією:
·                   В режимі самонавчання має можливість отримати повну інформацію за предметом.
·                   Отримує можливість виконувати віртуальні завдання самостійно, в оптимальному для нього темпі.
·                   Може самостійно обирати складність завдань в міру його пізнавальних можливостей.
Мультимедійна презентація забезпечує найповніше представлення структурних компонентів навчального процесу:
·                   Отримання інформації (навчання);
·                   Практичний компонент (тренування та закріплення знань, умінь та навичок);
·                   Атестація (контроль отриманих знань, умінь та навичок).
Використання мультимедійних презентацій на уроці забезпечує досягнення наступних педагогічних цілей:
·                   Здійснення підтримки групових, індивідуальних, індивідуально-групових форм навчання при вивченні української мови та літератури в умовах класно-урочної системи організації навчального процесу.
·                   Створення умов для комп’ютерної підтримки традиційних і новаторських технологій навчання української мови.
·                   Підвищення ефективності формування практичних знань, умінь, навичок з синтаксису та граматики української мови.
·                   Глибше та досконаліше давати дітям матеріал з літератури (біографії письменників, репродукції картин та відео-матеріали).
·                   Створення умов для здійснення самоконтролю досягнутих цілей в процесі виконання навчальних завдань та самотестування.
Очікуваний педагогічний ефект – підвищення якісних показників засвоєння учнями програмового матеріалу, досягнення кожним учнем реально можливого для нього рівня успішності з предмету.
Буду рада поділитися презентаціями, що уже зібрала, створила чи переробила. Якщо зацікавилися, то заходьте http://vysoki-bairaky.com.ua/?page_id=333




Використана література
1. Бученко І. В. Комп’ютеризація навчання – свідчення професійної майстерності педагога / І. В. Бученко. – К., 2007. – Режим доступу: http://ippo.org.ua  – Назва з екрану.
2. Маркус Н. В. Особливості застосування інформаційних технологій як засобу гуманізації навчання молодших школярів / Н. В. Маркус // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: 3б. наук. пр. – Рівне, 2002. – Вип. 23. – С. 171-173.
3. Новиков С. П. Применение новых информационных технологий в образовательном процессе / С. П. Новиков  // Педагогика – 2003. – № 9. – С.32-38.

4. Пометун О. І., Пироженко Л. В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук. метод. посіб. / О. І. Пометун, Л. В. Пироженко – К. : Видавництво А.С.К., 2004. – 192 с.

Немає коментарів:

Дописати коментар