Єфімова О.А., вчитель
української мови та літератури Високобайрацького навчально-виховного комплексу
Використання
мультимедійних презентацій на уроках
Застосування
комп’ютерних інформаційних технологій у навчанні – одна з найважливіших
прогресивних тенденцій розвитку світового освітнього процесу. Інформаційна
технологія навчання – це процес підготовки і передачі інформації учню, засобом
здійснення якого є комп’ютерна техніка та програмні засоби.
Комп’ютерна
технологія постійно вдосконалюється, стає більш доступнішою і гнучкою. У
навчальний процес України все частіше впроваджуються мультимедійні засоби
навчання, серед яких важливе місце посідають мультимедійні презентації.
Найдоступнішим
засобом для створення власних комп’ютерних навчальних продуктів є програма
Power Point – майстер створення презентацій. Умілий вчитель може перетворити
презентацію в захоплюючий спосіб залучення учнів до освітньої діяльності. До
того ж презентація може стати своєрідним планом уроку, його логічною
структурою, тобто може бути використана на будь-якому етапі уроку або на
будь-якому уроці: вивчення нового матеріалу або закріплення, контроль знань або
під час виконання домашнього завдання та ін. Презентація дає можливість вчителю
проявити творчість, індивідуальність, креативність. У роботі вчителя вона
забезпечує: інформаційну підтримку; ілюстрування; використання різноманітних
вправ; економію часу і матеріальних засобів;
активізацію пізнавального інтересу учнів; розширення освітнього простору
уроку. Застосування мультимедійних презентацій на уроках має важливе значення,
свідченням чого є: інтенсифікація всіх рівнів навчально-виховного процесу;
багатоаспектний розвиток школяра;
ефективність використання навчального часу; можливість забезпечення
зворотного зв’язку з кожним учнем; унаочнення запропонованого навчального
матеріалу; оперативність одержуваної інформації; підсилення мотивації навчання
шляхом активного діалогу учня з комп’ютером.
Використання
презентацій є доцільним на будь-якому етапі вивчення теми і на будь-якому етапі
уроку. В роботі з учнями під час уроку можна використовувати різноманітні
інформаційно-комунікаційні засоби: електронні підручники та словники; окремі
типи файлів (зображення, відео-, аудіо-, анімації) тощо. Кожен навчальний
мультимедійний засіб має відповідати всім дидактичним вимогам, а саме
науковості, систематичності, послідовності, доступності, зв’язку із практикою,
наочності.
Використовуючи
мультимедійні засоби на уроці, вчитель має можливість:
·
Забезпечити
індивідуальне та групове виконання завдань з української мови. Формувати уміння
та навички учнів, використовуючи для цього інтерактивні моделі вправ та завдань
або відео фрагменти їх виконання.
·
Пропонувати учням
навчальні завдання різних типів складності.
·
Перевіряти шляхом
тестування ступінь сформованості відповідних практичних умінь навичок
учнів.
·
Урізноманітнити та
збагатити методичний апарат виконання навчальних завдань.
До створення презентацій можна
залучати і самих дітей, вони з великим задоволенням це роблять. Учень, який
працює над презентацією:
·
В режимі
самонавчання має можливість отримати повну інформацію за предметом.
·
Отримує можливість
виконувати віртуальні завдання самостійно, в оптимальному для нього темпі.
·
Може самостійно
обирати складність завдань в міру його пізнавальних можливостей.
Мультимедійна
презентація забезпечує найповніше представлення структурних компонентів
навчального процесу:
·
Отримання
інформації (навчання);
·
Практичний
компонент (тренування та закріплення знань, умінь та навичок);
·
Атестація (контроль
отриманих знань, умінь та навичок).
Використання мультимедійних
презентацій на уроці забезпечує досягнення наступних педагогічних цілей:
·
Здійснення
підтримки групових, індивідуальних, індивідуально-групових форм навчання при
вивченні української мови та літератури в умовах класно-урочної системи
організації навчального процесу.
·
Створення умов для
комп’ютерної підтримки традиційних і новаторських технологій навчання
української мови.
·
Підвищення
ефективності формування практичних знань, умінь, навичок з синтаксису та
граматики української мови.
·
Глибше та
досконаліше давати дітям матеріал з літератури (біографії письменників,
репродукції картин та відео-матеріали).
·
Створення умов для
здійснення самоконтролю досягнутих цілей в процесі виконання навчальних завдань
та самотестування.
Очікуваний педагогічний ефект – підвищення якісних показників засвоєння учнями програмового матеріалу,
досягнення кожним учнем реально можливого для нього рівня успішності з
предмету.
Буду рада поділитися презентаціями, що уже зібрала,
створила чи переробила. Якщо зацікавилися, то заходьте http://vysoki-bairaky.com.ua/?page_id=333
Використана
література
1. Бученко І. В. Комп’ютеризація навчання – свідчення професійної
майстерності педагога / І. В. Бученко. – К., 2007. – Режим доступу:
http://ippo.org.ua – Назва з екрану.
2. Маркус Н. В. Особливості застосування інформаційних
технологій як засобу гуманізації навчання молодших школярів / Н. В. Маркус // Оновлення
змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: 3б. наук. пр. –
Рівне, 2002. – Вип. 23. – С. 171-173.
3. Новиков С. П. Применение новых информационных технологий в
образовательном процессе / С. П. Новиков
// Педагогика – 2003. – № 9. – С.32-38.
4. Пометун О. І., Пироженко Л. В. Сучасний урок. Інтерактивні технології
навчання: Наук. метод. посіб. / О. І. Пометун, Л. В. Пироженко – К. :
Видавництво А.С.К., 2004. – 192 с.
Немає коментарів:
Дописати коментар