Лісевич  Л. В., вчитель світової літератури Грузькіського навчально-виховного комплексу
ІКТ на уроках світової літератури
Сьогодні, творчий вчитель, що крокує в ногу з часом нових інформаційних технологій, повинен використовувати у своїй діяльності інформаційно-комунікаційні технології.  Уроки світової літератури – це напружена, науково організована й спрямована на результат,  робота всіх учнів у співпраці з учителем, яка розвиває творчі здібності учнів, сприяє здобуванню знань учнями, самостійною роботою думки, стимулює роботу з додатковою літературою, розвиває аналітичне мислення, вміння робити узагальнення, формує в учнів навички самооцінки та самоконтролю своєї навчальної діяльності. Інтернет дає можливість безкоштовно як учителям, так і учням отримати доступ до художніх текстів, газет, журналів, наукових статей, словників, підручників, посібників та інших матеріалів. Беззаперечною перевагою Інтернету є постійний доступ до найновішої, найсвіжішої інформації.
У процесі викладання світової літератури використовую  метод проекту. Так, вивчаючи тему «Міфи народів світу», учням 6 класу разом із батьками  пропоную роботу  над проектом«Єгипетська міфологія».Це   передбачає ознайомлення із міфологією стародавнього Єгипту та ретельний аналіз міфу «Ра та Апоп», що  відповідає програмі «Світова література», 2013 р. (Ніколенко О.М.). Одним із завдань проекту є вивчення питань світобачення,  розкриття ролі релігії, тлумачення певних явищ  в житті єгипетського суспільства. Під час виконання проекту  учні та батьки удосконалюють навички роботи  з інтернет-ресурсами та додатковими джерелами інформації. 
Це сприяє розвитку аналітичного мислення, формуванню почуття толерантності. Перед початком проекту я пропоную учням та батькам ознайомитись з рекомендаціями щодо цієї роботи у формі буклету  про метод проектів. Робота починається із заповнення учнями опитувальника до теми «Що ви знаєте про міфи?», за допомогою якого визначається рівень обізнаності учнів із даної теми, і триватиме не менше двох тижнів. Перший тиждень роботи над проектом передбачає ознайомлення та дослідження матеріалу.Наступний етап – ознайомлення з учительською презентацією, об’єднання у групи.
Усі групи узагальнюють та систематизують отримані результати у різних формах. Учні класу  об’єднуються у такі 3 групи: «Культурологи», «Теологи», «Компаративісти». Очікувані результати: презентація, вікі-публікація та буклет.  
 Перша група «Культурологи» виконує наступні завдання:
-             опрацювати різні джерела інформації з метою дізнатися про життя та побут жителів стародавнього Єгипту
-             підготувати матеріали про історичні пам’ятки архітектури;
-             назвати провідні міфологічні теми( творення світу, діяльність богів).
Друга група «Теологи» виконує наступні завдання:
-             опрацювати зміст міфу «Ра та Апоп»;
-             дослідити яка група богів представлена у міфі?
-             з’ясувати, яким чином Ра перемагає Апопа;
-             знайти відповідь на запитання чому Добро перемагає Зло?
Третя група «Компаративісти» виконує наступні завдання:
-             прочитати та дослідити єгипетські та слов’янські міфи;
-             знайти спільне та відмінне;
-             дослідити боротьбу Добра і Зла у міфах..
Під час роботи над проектом учні ознайомлюються з міфологією стародавнього Єгипту, визначають причини появи міфів, називають провідні міфологічні теми та  аналізують міф «Ра та Апоп» при цьому досліджуючи  спільне та відмінне у міфах слов’янського та єгипетського народу.  Це сприяє залученню  учнів до здобутків світової літератури і культури завдяки ґрунтовному дослідженню та  аналізу міфу «Ра та Апоп», ознайомленню із міфологічною спадщиною Єгипту, розвитку  комунікативних  навичок, сприяє  формуванню в учнів гуманістичного світогляду та толерантності до релігій інших народів.Основними навчальними цілями для учнів є поглиблення знань з даної теми, формування навичок самостійного опрацювання матеріалу, вміння швидко та ефективно шукати інформацію, вдосконалювати вміння використовувати комп’ютерні технології, ефективно формувати думку та ідеї шляхом чіткого та зрозумілого висловлювання, використовувати комп’ютерну технологію як інструмент для дослідження. Аналіз, синтез інформаційних проблем та оформлення відповідей на запитання. Демонстрація можливості ефективно співпрацювати з членами групи, нести відповідальність за результати спільної роботи. Для представлення презентації використовувати різні мультимедійні елементи.
Перша група створює презентацію «Стародавній Єгипет»,
 друга група підсумки своєї  роботи представляє у вигляді вікі-публікації «Боги у міфі»,   третя група готує буклет, котрий містить порівняльну характеристику слов’янських та єгипетських міфів та їх жанрових особливостей.
   Протягом усієї роботи над проектом вчитель використовує електронну пошту для спрямування роботи учня та нагадування. Завершується робота над проектом демонстрацією результатів роботи на читацькі конференції для учнів 5-6 класів.

Хочу підкреслити, що  у сучасному суспільстві навчання можна організувати таким чином, що джерелом знань виступатиме не тільки вчитель, а й комп’ютер, телевізор, відео. Учніповинні вміти осмислювати отриману інформацію, трактувати її, застосовувати в конкретних умовах; водночас думати, розуміти суть речей, вміти висловити особисту думку. Саме цьому сприяють інноваційні технології навчання.

Немає коментарів:

Дописати коментар